pondelok 8. septembra 2014

Hokaido polievka

Hokaido 

Má to málo kalórií, vysoký obsah betakaroténu, minerálnych látok, vitamínov, železa a zinku, čo je to? 

Sezóna tekvíc je práve v plnom prúde :) Priznám sa, že hokaido som jedla tento rok prvýkrát...Doma ich každoročne pestujeme, ale nikdy som nemala tú odvahu ochutnať, až doteraz. 
Existuje mnoho spôsobov prípravy hokaido - či už polievky, koláče, rizotá, a vážne už som videla všeličo :) 

Hokaido som si zamilovala na kurze varenia s Jemine kde sme s babami varili polievku, rizoto a ešte aj skvelú nátierku. 
Keďže som nemala žiadny konkrétny recept na hokaido polievku, improvizovala som a podarilo sa :) 

Potrebujeme:
  • 2 menšie tekvice hokaido
  • 3-4 mrkvy 
  • cibuľu 
  • 3 strúčiky cesnaku
  • maslo 
  • kurkumu 
  • zázvor (cca 2-3cm)
  • soľ 
  • tymián 
Tekvice prekrojíme na polovice.


Vnútro tekvíc vydlabeme.


Jadierka si odložíme, potom si ich môžeme dať zapiecť do rúry na olivovom oleji :) 


Tekvice najkrájame na menšie kúsky. ÁNO, krájame celú tekvicu, žiadne šúpanie :)
Pripravíme si aj mrkvu, ktorú očistíme a nakrájame na kolieska. 
Na masle opražíme cibuľku, pridáme tekvicu a mrkvu, premiešame a chvíľkočku dusíme. Potom pridáme kurkumu, soľ, prelisovaný cesnak a zázvor, a zalejeme vodou.
Varíme až do zmäknutia tekvice (cca 15-20min). Na záver pridáme natrhaný tymián - dodá polievke zaujímavú chuť ;) 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára