streda 1. októbra 2014

Crumble



Potrebujeme: 
  • 300g vločiek ( ja som použila ovsené, ražné a pohánkové) 
  • 3 PL mletých orechov 
  • 3-4 PL agave / med 
  • 1 PL chia semienka 
  • 3-4 PL masla
  • 1 PL hrozienok 
  • ovocie podľa vlastného výberu (ja som zvolila 3 čerstvé figy, 5 sliviek, hrozno (hrsť), maliny, čučoriedky (cca 2 hrste)
  • 1 PL citrónovej šťavy 
Na panvici rozpustíme maslo do ktorého pridáme ovsené vločky, orechy, hrozienka a osladíme. Všetko miešame na plameni až kým sú vločky spojené s maslom.

Do nádoby na pečenie nakrájame ovocie a pokvapkáme cintrónovou šťavou. Posypku, ktorú sme si pripravili, pridáme na ovocie rovnomerne.

Figy dodajú crumlbe šmrnc :) ich chuť nie je až taká výrazná, no napriem tomu, sa tam veľmi hodia a dotvárajú celkovú chuť.
Figy obsahujú veľmi veľa vlákniny, draslíka a vápnika. Dokonca ich môžeme používať ako sladidlo.



Dáme zapiecť do rúry cca na 35-40min. pri teplote 180st. 
Chia semienka môžete pridať už do pečenia, alebo posypete crumble až nakoniec. 

Nemusíte sa báť, či sa Vám kolače nepripečie..ovocie krásne pustí šťavu (najmä slivky - tie sa úplne rozpustia). Keď bude crumble na svete, podávajte ho premiešaný - vločky majú úžasnú chuť (niečo ako teplé, chrumkavé müsli - ale samozrejme tie z Vašej výroby a bez pridaného množstva bieleho cukru)  



Crumble môžete jesť počas celého dňa, napríklad si ho môžete dať rovno aj na raňajky - ak Vám ostane :) Ja už mlsám ďalšiu porciu počas písania tohto blogu :) :) 





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára