sobota 13. decembra 2014

Müsli srdiečka

 Vianoce sa blížia a s nimi aj sladké pokušenia :) 


Už onedlho sú tu najkrajšie sviatky v roku, a my, milovníci jedla, sa tešíme o to viac. Je to čas, kedy sa vybláznime v kuchyni a pripravíme chutné a zdravé mňamky :) 
Možno už mnohí z Vás začali piecť medovníčky, ja tento rok robím namiesto nich müsli srdiečka. Samozrejme, nemusia to byť len srdiečka, podľa vlastného výberu si zvolte ktorúkoľvek formičku, alebo jednoducho si vyrobte müsli tyčinky. 

Potrebujeme:
  • 300g vločiek (ja som zvolila 200g ovsených a 100g pohánkových)
  • 100g sušeného ovocia (hrozienka, ďatle, brusinky)
  • 100g orechov (mandle, vlašské)
  • semienka (chia, slnečnicové)
  • 50g trstinového cukru
  • 60g medu (cca 3-4 PL)
  • 175g masla
  • 140g celozrnnej múky (špaldová)
  • 4 PL mlieka
  • štipka soli
  • 1/2 ČL prášku do pečiva 
Postup je jednoduchý a nedá sa nič pokaziť :) Do väčšej nádoby nasypte vločky, sušené ovocie, orechy, semienka a múku. Do menšieho hrnca dajte roztopiť maslo, postupne pridajte cukor a med (získate tak hustejšiu konzistenciu). 
Prášok do pečiva premiešajte s mliekom a následne ho vylejte do vločiek aj spolu s roztopeným maslom. Cele to premiešajte a pomocou vykrajovacích formičiek dávajte na plech.

Použila som srdiečkovú formičku na volské oká, takže mám 8 veľkých srdiečok :)



Pečieme približne 25-30min pri teplote 160st. Nepečte ich dlhšie, pretože by mohli byť potom veľmi suché a ovocie by bolo horké. 

Dobrú  chuť :)



Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára