štvrtok 19. februára 2015

Valentínske srdiečka

Tak je to tu, dlho očakávaný deň Sv. Valentína. 

Každý zaľúbený pár dnes slávi tento sviatok spoločnými chvíľami. Väčšina týcho zaľúbencov si práve v tento deň doprajú sladké pokušenia. Ani my nebudeme výnimkou, a môj milovaný dostane tieto krásne linecké srdiečka.
Recept je od mojej maminky, ktorá ich každoročne, na Vianoce robieva. A keďže Eričkovi tak veľmi vždy chutia, musela som ich urobiť.

Cesto:
  • 300g hladkej múky 
  • 200g masla
  • 100g práškového cukru (preosiaty cez sitko)
  • 2 žĺtka
  • kôra z Bio citóna
Všetky ingrediencie poriadne premiešame a keď sa nám vytvorí cesto, obalíme ho do potravinárskej fólie a necháme 1hodinu odležať v chladničke. 



Milujem robiť tradičné veci trochu inak a už pred Vianocami som si objednala tento krásny valček. Dodá sušienkam takú iskru ;) a z obyčajných lineckých, môžu byť takého krásne a kreatívne srdiečka.Cesto si vyvaľkáme na plát hruhý cca 3-4 mm, ale snažte sa byť pri vaľkaní rovnako silný na všetkých miestach. Potom už len podľa Vami zvoleného tvaru, vykrajujete a podávate na plech s papierom na pečenie. 



Rúru si predhrejeme na 150st a pečieme cca 5-10min. Všetko závisí od Vašej rúry. Dôležité je ich nespáliť, ako sa mne podaril prvý plec :/ ale každý sa učíme z vlastných chýb, ten druhý už bol fajnový :) postupne uvidíte ako chytajú ružovkastý nádych a to je čas, kedy Vám hovoria “Vyber ma!” :) Pri výbere džemu zvoľte kyslejšie druhy, the best je rýbezľový – tak odporúča aj moja maminka. A ešte lepšie ak je domáci :) 

Prajem Vám všetkým krásneho Valentína a ešte veľa sladkých dní! Nielen v tento deň.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára